2016-03-15

Medvehagymás pogácsa (vegán)

A piacon hatalmas brummogások hallatszanak - dübörög a medvehagyma szezon. A hosszú hétvégén rég nem látott kedves Barátok érkeztek hozzánk, akiket pogácsával szerettem volna köszönteni.

La Veganista blogján találtam ezt a sokat sejtető - hajtogatós - receptet.


Hozzávalók: 500g liszt, 250g margarin, 185g szójajoghurt, 1 evőkanál só, 1 teáskanál cukor, 1 csomag instant élesztő, 6g kókusz zsír, 0,5 dl langyos víz, nagy csokor medvehagyma, fekete szezámmag

Az élesztőt a cukros vízzel összekevertem; ezt hozzáadtam a sós liszttel elmorzsolt margarinhoz; majd a szójajoghurtot is bele borítottam. Összedolgoztam - szuper állagú tésztát kaptam - és 30 percig meleg helyen kelesztettem. Eközben a megmosott és leszárított medvehagymaleveleket összeturmixoltam a kókusz zsírral. 
A tésztát kinyújtottam majd rákentem a medvehagymás kókusz zsír felét. Hajtogattam: harmada balról a közepére, erre jobbról a másik harmadát. Felülről a harmadát, erre alulról a másik harmadát. Ismét 30 percig pihentettem. Ismét nyújtás - kence - hajtogatás - 30 perces pihentetés.
Kinyújtottam, tetejét berácsoztam és megszórtam fekete szezámmaggal, kupicás pohárral kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam a pogácsákat és ismét 30 percig pihentettem. A sütőt előmelegítettem.


A konyhában ekkorra már fantasztikus medvehagyma illat érződött. A pogácsákat addig sütöttem, míg szépen megbarnultak. A sütés végére már balról jobbra és jobbról balra dőltek. 


A kialakult hurkácskák pedig - kivételesen - örömteli látványt nyújtottak. Finom - finom - finom.

4 megjegyzés:

  1. ...brumm... :D Szívesen megkóstolnám! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Nyisd az ablakot - gyorsan küldöm, nehogy megázzon, mert itt esik rendesen :(

      Törlés
  2. Óh. az a kibuggyanó zöldesség... ;-) Brumm... :-D

    VálaszTörlés