2016-03-29

Olajbogyós kenyérrudak (vegán)

A múltkor Paul Hollywood mutatta be receptjét, az olajbogyós kenyérrudak elkészítését a brit "Ready - Steady - Bake" műsorban. Az eredeti recept itt található. Vegán recept.



Az alaprecept szerinti mennyiség - 1 kg liszt, 20g só, 20g élesztő, 800 ml langyos víz, 4 evőkanál olaj, 1 kg zöld olajbogyó - első próbálkozásnak kicsit soknak tűnt; ezért arányosan csökkentett mennyiséggel dolgoztam. Plusz használtam paprikával töltött olajbogyót is, de más ne kövesse el ezt a hibát - maradjunk a normál magozottnál.

A lisztet, sót, élesztőt és a víz 3/4-ét összekevertem, majd a többi vizet apránként adagoltam hozzá. Dagasztottam, majd hozzáadtam az olajat és az olíva bogyókat. Akkora kiolajozott műanyag tálakba öntöttem, hogy kb egy cm magas legyen a tészta. Lefedtem a dobozokat és langyos helyre tettem.


Egy óra múlva lisztezett deszkára borítottam. Nem szabad összegyúrni! Késsel egy olajbogyó szélességű csíkokra vágtam; a lisztbe görgettem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket és előmelegített sütőbe toltam.


10-15 perc sütés után már készen is volt. Nem lesznek barnák, de a belsejük megsült. 


Viharos gyorsasággal fogyott el; mert szép nem, viszont finom volt.

3 megjegyzés:

  1. ez isteni lehet!... imádom az olajbogyót :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pompás volt - a külcsín még további gyakorlást kíván - megvan az ok, amiért újra és újra lehet sütni :D

      Törlés