2015-05-22

Francia hagymaleves

Szeretem a levest, de leginkább csak enni. Valahogy nagyon bonyolultnak gondolom az elkészítésüket, pedig szinte csak oda kell tenni ezt és azt, elegendő időt hagyni az elkészültére és kész. 
Most, hogy megvan a mottó, majd mondogatom magamnak - hátha gyakrabban készítek levest.



Jön a nyár, meg kell szabadulni a mélyhűtő tartalmától, mely jelen esetben egy doboz marhahúsleves. 
A többi hozzávaló is adott volt otthon: vaj, hagyma, só, bors, kenyér, sajt.

5 közepes fej vöröshagymát vékonyan felszeleteltem.


2 evőkanálnyi vajat felolvasztottam, rádobtam a hagymát, sóztam, majd fedő alatt - időnként megkeverve - puhára pároltam.


Megszórtam 2 evőkanál liszttel, majd felöntöttem kb egy liter húslevessel, megborsoztam és lassú tűzön krémesre főztem.

Magos kenyeret felszeleteltem, megpirítottam. A tányérba kerültek a kenyérszeletkék, beborítottam apró kockákra vágott emmentáli sajttal.


A forró levest a sajtos kenyérkékre mertem.


A francia hagymaleves pompázatos receptjét Lajos Mari - Hemző Károly 99 Leves című könyve rejtette.


Gyorsan elkészült, finom - készül máskor is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése