2016-07-07

Levendula

A hétvégén levendulát szüreteltem - a kertünkben. Nagyon lassan, kelletlenül álltam neki, mert ahányszor neki akartam fogni a szüretnek, ilyen-olyan bogárkák látogatták meg a virágokat.

Azért kivártam a sorom - megkopasztottam az óriási levendula bokrot.


Egy részéből takaros csokrokat kötöttem és a lakás több pontjára - többek között a gardróbba - helyeztem őket. 

Több csokornyi virágot extraszűz olívaolajba áztattam - kb. egy hónap múlva állítólag szép lila lesz (illatot már vett át); uvígyim - mondja a művelt francia. 

Amint látható eredménye lesz - ilyen vagy olyan - megmutatom.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a levendulát. Nálam is minden szekrényben, a spájzban is vannak kis batyucskák - muszlinanyagból készítettem őket. Múlkor láttam valahol egy nagyon guszta kekszet is, sima kis vaníliás keksz volt, fehér cukormázzal, az volt megszórva a levenduláról leszemezett kis virágocskákkal, nagyon jól nézett ki. És ittam már szörpöt is belőle, isteni finom! :) Irigyellek, hogy ennyi van. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebben nem rajongtam érte, de az idő múlik, az ember változik ... Azt a kekszet szerintem én is láttam - szép volt nagyon. Én sárgabaracklekvárt ízesítettem egyszer levendulavirággal - bár akkor még nem voltunk "barátok" a levendulával :)

      Törlés