2013-02-18

Házi gombakonzerv

Tagja vagyok a facén több csoportnak. A "Befőzünk" - melyhez először csatlakoztam -  csoport tagjai azt vállalták, hogy minden hónapban befőznek valamit. 
E havi befőzésem Anyósom receptfüzetéből készült: Gomba.

A próba-adag negyed kg csiperke gomba volt.


Megmostam és megtisztítottam, majd szeletekre vágtam a gombafejeket.
Közben vizet forraltam (fél liter), melyben feloldottam 3 kávéskanál sót. A vizet kihűtöttem.

A gombaszeletekkel megtöltöttem egy csinos (pretty / jolie) üveget.


Az eredeti recept szerint a vízben fel kellett volna oldani egy csipet szalicilt, majd celofánnal lekötni. Saját fejem után menve a tartósítószer kimaradt, viszont csírátlanított üvegbe töltöttem a gombát és csírátlanított csavaros lapkát tettem rá.

A lezárt üveget vízzel megtöltött fazékba helyeztem úgy, hogy a víz az üveg háromnegyedéig ért. Forralni kezdtem a fazékban lévő vizet.
Addig kell forralni, míg az üvegben lévő víz is forrdogálni kezd.


Ekkor a tüzet elzárjuk és az üveget a vízben hagyjuk kihűlni.


A képen látható, hogy a gomba szépen megfőtt - felvette a "samu nadrágja" fazont. Elkészült a házi gombakonzerv.

A recept füzet szerint vargányából is elkészíthető.


6 megjegyzés:

  1. Ez óriási ötlet! Végre nem a bolti konzerv-ízt fogom érezni! Köszönöm a tippet! :-)

    VálaszTörlés
  2. De jó ötlet! Mire (is) jó egy anyós :D?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) sajnos már csak a receptfüzete adja az ötleteket ...

      Törlés
  3. Nagyon tetszik, hogy végre adalékanyag nélkül lehet elkészíteni ezt is. Köszönöm szépen a tippet, biztos, hogy ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit, köszönöm szépen - örülök, hogy elnyerte a tetszésed!

      Törlés