2013-02-20

Pogácsa

A minap nézelődtem a face egyik csoportjában, melynek én is tagja vagyok, amikor szembe jött velem egy tál krumplis pogácsa, Elek Ibolya alkotása.

Nosza már perdültem (kac-kac) is ki a konyhába, hogy azonmód el is készítsem.

Sós vízben megfőztem 25 dkg, kockára vágott burgonyát, majd még melegen áttörtem. 
Hozzáadtam 25 dkg lisztet, 2 evőkanál zsírt, sót, 1 teáskanál szárított élesztőt.


Összegyúrtam, majd elküldtem szunyókálni.


Miután megkelt, kb másfél cm vastagságúra kinyújtottam, tetejét késsel berácsoztam.


Közepes szaggatóval pogácsákat szaggattam, melyeket sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam.


Előmelegített sütőben megsütöttem - az egész lakást belengte az isteni pogácsa illat. 



Vendégvárónak, uzsonnára vagy tartalma leves kísérője is lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése