2013-03-03

Tejpite tejszínből

Szomszédasszonyom, Gyomro-Sokk Kata, németországi kiruccanása során jelentkezett egy stuttgarti tejpitével. Annyira csodálatos volt a kép és annyira egyszerű a recept, hogy tegnap délután meg is kellett sütnöm, de ...

Mert valamilyen de mindig van. A mostani de az volt, hogy tej nem volt otthon, viszont 2 dl tejszín igen - így erre kellett a receptet konvertálni.

Eredeti recept: 20 dkg liszt, 1 l tej, 10 dkg cukor, 5 tojás, 5 dkg zsír, vaníliás cukor. Mindent összekever, tepsiben kisüt. Örül a sikernek.

Ahogy nálam készült: a 2 dl tejszín egyből adta, hogy ötödölni kell a mennyiséget, ám ezt is elegendőnek ítéltem, mert csak kettecskén voltunk.

Tehát összekevertem 2 dl tejszínt, 4 dkg lisztet, 1 egész tojást, 2 dkg házi vaníliás cukrot és 1 dkg olvasztott zsírt. Palacsintatészta-szerű állagot kaptam.

Kikentem kerámia tálkákat nagyon vékonyan zsírral és ezekbe töltöttem testvériesen a "tésztát".


Előmelegített sütőben addig sütöttem, míg szép aranybarna színt kapott a teteje.


A piték mindenáron ki szerettek volna kukucskálni a tálkákból, de végül önmérséklet tanúsítottak, bent maradtak.
Nálam felfújtként viselkedtek, azaz kicsit összeestek, mikorra kihűltek, de az ízük, az mennyei.  

5 megjegyzés:

  1. Gigalike :) örülök hogy tetszett a recept :) tudod távolságtartó vagyok az édességgel, de egy fél tállal megettem belőle :)))) puszi Kata

    VálaszTörlés
  2. Csak ránézek és elhiszem a mennyei ízt! Én is kérek!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm - a tál törékeny, ezért kérlek nyisd ki az ablakot - küldöm

      Törlés
  3. Gyönyörűek lettek. Imádnám, ha nekem is lennének ilyen tálkáim! És a tejpite az egyik kedvencem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Marka. A tálkákban anno sajt volt :)

      Törlés