2014-07-25

Füstös lecsó

Normál üzemben márciustól októberig rendszeresen, különben alkalmanként - havonta legalább egyszer - használjuk a "nyári konyhát": a party grillt. Alufóliával minden alkalommal kibéleljük, erre kerül a faszén vagy a fa. Így másnap könnyű kitisztítani, az alufóliával együtt kidobható a maradék hamu.

Most bográcsos lecsó készült, a fa tüzelés miatt füstösen.



Szalonnakockákat kiolvasztottam, majd a kisült zsíron megfonnyasztottam a felszeletelt hagymát.
Karikára vágott paprika,


és a héjától forró vízben megfosztott, felszelelt paradicsom 2:1 arányban került a hagymára.


Só és pirospaprika, valamint egy szál felszeletelt csípős kolbász hozzáadásával kezdődött a rotyogtatás.

Amint a levét elfőtte, a paprikák megpuhultak és már lehetett szegni a puha kenyeret (kizárólag a tunkoláshoz) és tálalni.


Az idei lecsó natúr volt, de bizton állathatom készül még majd rizzsel és tojással is. 

4 megjegyzés:

  1. Ó, de szeretem! :) ...és rizzsel is. ...és tojással is. :D

    VálaszTörlés
  2. Hiszed vagy nem, épp lecsó-receptet akartam vadászni az arányok miatt! Én nem nagyon szeretem, de a férjem igen és most kedvezek neki... :))) Köszi az útmutatót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Zsuzsa, náluk épp fordítva van - kétnaponta én meg tudnám enni :) Remélem ízlik majd!!! :)

      Törlés