2014-11-13

Csalános nyúltekercs

Sikerült csodálatos, csontozott nyúlhúst vennem: gerincet és oldalast. Az oldalas és egy nagy séta beindította az agyrágó bogarat: harsogó zölddel töltött tekercs az ünnepi asztalra.



A húst megmostam, leszárítottam és besóztam. Vöröshagymát és fokhagymát apróra vágtam.
Az erdő alján friss csalánhajtásokat szedtem, melyeket alaposan megmostam, papírtörlővel leszárítottam és apróra vágtam.


A húst bekentem a hagymapéppel,


majd a vágott csalánnal.


Felgöngyöltem és lazán, zsírozott, alufóliába tekertem.


Előmelegített sütőben megpároltam, majd a fóliát kibontva megpirítottam a tekercseket.


Miután kihűlt a hús, felszeleteltem és csalánnal díszítve tálaltam. 


Csalán helyett akár spenóttal is készíthető; sonka vagy sajtszeletet is rétegezhetünk - így még színesebb lesz a tekercs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése