2014-11-09

Vekniben sült csülök VKF! 67. fordulójára

A kelt tészta ezer arca a témája a 67. VKF!-nek, melyet Okki írt ki. A vekniben sült csülökkel nevezek erre a fordulóra. Normál esetben cipóban sült csülök lenne a neve, de a formája most inkább a veknire emlékeztet.


Sós, babérleveles, hagymás, egész fekete borsos vízben puhára főztem egy kisebb (1,2 kg) füstölt, hátsó sertéscsülköt. A csontokat kiforgattam a csülökből, majd a puha húst a lében hagytam kihűlni.

A tésztához 40 dkg lisztbe belekevertem egy zacskó szárított élesztőt, majd egy tojás, két kanál olívaolaj, só és langyos víz hozzáadásával tésztát gyúrtam. Jól megdolgoztam, majd enyhén lisztezve megkelesztettem.


A sütő előmelegítettem. Egy tepsit sütőpapírral kibéleltem, ráhelyeztem a kinyújtott tésztát - a közepe vastagabb, a szélei vékonyabbak legyenek - majd a közepén téglalap alakban ráhalmoztam a felszeletelt csülköt.


Négy oldalát ráhajtottam; bekentem tojás sárgájával, majd néhány perc múlva tojásfehérjével is.


Tűpróbáig sütöttem - amikor az alja kongó hangot ad - már jó is.


Néhány perc várakozás után kb 2 cm széles szeletekre vágtam.


Mustárral, reszelt tormával, Ördögcsókkal és hagymás uborkával kínáltam.
Hidegen is tökéletes; büféasztal koronája lehet.

2 megjegyzés:

  1. Ez igen!
    Tartom a tányérom....vagy inkább süssek ilyet?
    Fantasztikus!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kóstoló indítva, de a családi adaghoz bizony dagasztanod kell :)

      Törlés