2016-02-09

Rakott gombapaprikás

Mostanában hetente egyszer eszünk gombát valamilyen formában: rántva, grillezve, töltve, pörköltnek vagy paprikásnak. 
Ha pörkölt vagy paprikás akkor nokedli a tökéletes megoldás, de legutóbb ehhez nem volt kedvem.
Legfőképp azért, mert napközben összeállt a fejemben egy újfajta mód: rakottan.



3-színű tésztát sós vízben kifőztem. Míg a tészta főtt, a szokásos módon (jó-jó - egy kis csípős kolbászt csempésztem bele) gombapörköltet készítettem barna csiperkéből.
A sütőt 200 fokra előmelegítettem, egy püspökkenyér formát kizsíroztam, sajtot reszeltem.


Az összeállítás már gyorsan ment: tészta - gombapörkölt - sós tejföl - tészta - gombapörkölt - sós tejföl - tészta - sós tejföl - reszelt sajt.

Pirosra sütöttem és forrón tálaltam. Kiadós és finom. 3 felnőtt embernek bőséges adag.


Költségek: 25 dkg színes tészta 250 Ft, 500g barna csiperkegomba 340 Ft, 1 fej hagyma 20 Ft, 5 dkg vékonyra szelt csípős kolbász 100 Ft, 2 kis pohár 20%-os tejföl 240 Ft, pirospaprika és zsír elhanyagolható - de számoljunk rá 50 Ft-ot, 5 dkg ementáli sajt 105 Ft. Összesen 1105 Ft + a felhasznált áram.

6 megjegyzés:

  1. Remek ötlet! ...és kolbász nélkül nem élet az élet, biztosan remekül illett az összeállításba❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Emőke! Nem tett rosszat neki a kolbász :)

      Törlés
  2. Épp ma én is gombát vettem a piacon és épp tésztára gondoltam ragunak, mert épp csak egy keveset vettem. :) Nagyon jól hangzik és néz ki ez a rakott is! És milyen jó, hogy odaírod a költségeket is... Szintén épp ma ájuldoztam megint a piacon... 1 fej (kicsi) káposzta és 2 csokor petrezselyem 500 forint, döbbenet. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) A piacon lehet néha nagyot csodálkozni, de alkalomadtán érhetik kellemes meglepetések is az embert. A költségek idén januártól vezetem - hát van csodálkoznivaló rendesen!

      Törlés
  3. Én a juhtúróval töltött változatba szerettem bele nemrég, de ez is csábítóóó! :-)

    VálaszTörlés