2012-08-22

Napon szárított paradicsom

Dulmina javasolta hogy válasszunk ki 3 kánikulai napot a paradicsomaszalásra. Kiválasztottam: augusztus 18-19-20. Az előrejelzések napfényes meleg időt jósoltak, ezért belevágtam a paradicsomokba - az ujjaim most megúszták.
Megmostam és szárazra töröltem 9,5 kg masszív, húsos, egyáltalán nem leveses paradicsomot. Félbevágtam és a belsejét egy lábas felett kikapartam.
A félparadicsomokat tepsikre és alutálcákra rendezgettem és kiültettem őket a bio szoláriumba. Leégni úgysem tudtak, mert már eleve szép pirosak voltak.
Kiindulási állapot:


Egy óra múlva:


Három óra múlva:


Hét óra múlva:


A szárító most szó szerint szárító volt:




Másfél naposan:



A harmadik nap végén:


Üvegben - igaz most csak viccességből - a 9,5 kg nyers egész paradicsomból 538 g napon szárított paradicsom lett.


Finom, nagyon finom csak úgy magában rágcsálni is: tömény édes paradicsom,  és még az illata is pompás.

Apró üvegcsékbe kerülnek és nyakon öntöm extraszűz olívaolajjal.

6 megjegyzés:

  1. :) :) :) szuper :)Kata

    VálaszTörlés
  2. Szupi lett. És most így tárolod majd? Vagy öntesz rá olajat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Edit! Jelenleg egy kispárnahuzatban várja sorsát, amíg lesz annyi időm, hogy üvegekbe tegyem és olajjal fedjem be. Remélem holnap elkészül ...

      Törlés
  3. :) 2008-ban is épp ekkortájt volt erre nagyon alkalmas idő: http://dulmina.blogspot.hu/2008/08/paradicsomaszals-kpekben.html

    VálaszTörlés