2012-08-28

Olaj a tűzre

Bokros (meg farakodós, meg befőzéses, meg egyéb) teendőim miatt csak tegnap este jutottam oda, hogy olajat önthettem a tűzre.
Igazából ezt minden szabadtéri sütésnél megtehetném, de azért még nem ment el teljesen az eszem! Még.

Az olaj - természetesen extraszűz olíva - most a több menetben megszárított, tűzpiros paradicsomok nyakába zúdult.
A csírátlanított üvegcséket jól megtömtem a napon szárított paradicsomokkal, majd megkapták az olajat.
Egy 220 ml-es üvegbe 59g szárított paradicsom és 137g olívaolaj fért el. Ez az jelenti, hogy egy 220 ml üvegbe több, mint egy kg paradicsomot szuszakoltam be a napfényen és az olajon kívül. Ez az igazi varázslat.


Néhány napot pihennek a tűzről pattant paradicsomok, addig kitalálom, hogy először mihez használjam fel őket.
Esetleg lehet kívánságműsor - ötlet-óhaj-sóhaj?

2 megjegyzés:

  1. Ez gyönyörű lett! Én imádom magában is, de amikor életemben először vettem Olaszországban (nekem sajnos nem adatott meg a panelben saját paradicsom és szárítás), akkor rizottóhoz használtam fel. Szardellás, paradicsomos rizottóhoz:-) De tenger gyümölcsei salátát is a végén apróra szeletelt szárított paradicsommal szórtam meg és fantasztikusan passzolt hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Marka! Nálunk nem eladható a tengeri cucc; úgyhogy más felhasználása lesz először - szerintem hétfőn már látható lesz. Persze csak akkor, ha jelesre, de min. jeles alára vizsgázott.

      Törlés