2012-10-03

Cukormentes szőlő lekvár II. felvonás

Annyira jól sikerült a bemelegítő adag a szőlőlekvárból, hogy most ipari mennyiséget készítettem 6,5 kg szőlőszemből.

A megmosott szőlőfürtöket leszemeztem, két fazékban (egybe nem fért bele) feltettem főni.
Anyukám ötletén kapva kaptam, a félig megfőzött szőlőszemeket átpasszíroztam, így a magok (nagy része) hamupipőkéskedés nélkül kikerült a lekvárból.

Szőlőszemek és tükörképük a fazékban (foto Z)

15 db 220 ml-es üveg gyönyörűséges színű, cukormentes szőlőlekvár készült.


Annyira, de annyira szép színe van ... most ő a kedvenc.




6 megjegyzés:

  1. igen pazar látvány - kéne nekünk is ilyen :)

    VálaszTörlés
  2. Pontosabban kedvet kaptam a főzéshez ? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehezen sűrűsödött, pedig adtam rá neki lehetőséget és időt..... íze és színe csillagos ötös, az sűrűség meg - dolgozni kéne még rajta :)

      Törlés
    2. Nagyon örülök, hogy ízlik!!!!! Nekem sem áll meg benne a kanál, de - ahogy mondod - íze és színe feledteti kis hibáját.

      Törlés