2012-10-08

Zakuszka

Ez a hét a lila szín jegyében telik: zakuszka készült sült padlizsán, hagyma és paprikakrém felhasználásával.



Leszüreteltük a padlizsánokat (3 kg) és az apró lila bumfordi terméseket megszurkálva sütőben megsütöttem.



Másfél dl extraszűz olívaolajon megpároltam 65 dkg tisztán mért vöröshagymát.

Hűséges segítőtársammal, botmixer úrral pürésítettem a hagymát és a tisztított sült padlizsánt.
Hozzáadtam másfél kg paprikakrémet, 15 dkg sót és 9 g feketeborsot, majd útjára indult a gyönyörnek éppen nem mondható főzés.


Nagyon felbőszíthettem a zakuszkát valamivel, mert úgy puffogott, amíg főtt, hogy nem győztem a fedőt pajzsként használni. Főtt, ameddig bírtam, majd gyorsan üvegekbe töltöttem (9 db 280 ml-es), tótágas és dunszt.


Melegen is nagyon finom (frissen le kellett tesztelni az ízeket), csöppet csípős kencefice született.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése