2012-05-18

Bodza és csapata

Minden hónapnak megvan egy-két-három kiemelkedő egyénisége, mely végigsöpör az országon / világon: májusban egyikük a BODZA.
Tavaly is készült szörp és zselé is, de azoknak már se híre, se hamva; csak üres üvege.

Múlt vasárnap fogtam a kosarat és elbaktattam az erdőszélre bodzáért. Itt elég nagy csatát kellett vívnom mindenféle ragadós-tapadós-szúrós helybéli növénnyel, akik testükkel védelmezték a bodzavirágokat; de végül én nyertem.
Valami csoda folytán a virágban lakók nem tartózkodtak otthon, amikor rekviráltam a virágokat, összesen 2 apró pókot kellett otthon kiköltöztetnem.
3 nagy, tisztára mosott üveget megtöltöttem a száráról levágott virágokkal valamint 5 felkarikázott citrommal és felöntöttem vízzel. Ők hárman,  kistányérral a fejükön egyensúlyozva beköltöztek a sötét, hűvös kamrába pihenni.



Szerdán következett a mutatvány: szörp és zselé készítés.

A szörp ezúttal "nyersen" készült, azaz a virágoktól és citromszeletektől leszűrt lében (2 l) elkevertem 2 kg cukrot, 18 db citrompótlót tablettát (citromsav kellett volna, de nem kaptam) és 2 kiskanál Na-benzoátot; majd üvegekbe töltöttem.

Vajon ki lapul a vaskapu mögött? 






Nem más, mint Bodza Hercegnő, abroncsos szoknyájában.






A nyári melegben vagy a téli hidegben citromszelettel, vízzel hígítva pompás itóka lesz.

A bodzazselé 2 l virágoktól és citromkarikáktól leszűrt vízzel, 2 csomag 3:1 zselésítővel és 1 kg cukorral készült.
Az előírások szerint felfőztem, csírátlanított üvegekbe töltöttem; üveg fejreáll, száraz dunsztba csücsül másfél napot; fényképezkedik; kamrába vonul és megadóan várja a sorsát.



Természetesen tegnap megkóstoltuk a bodzazselét - natúr joghurtba kevertük bele: nagyon-nagyon finom! 

Hétvégére újabb fordulót tervezek, az eredményről a beszámoló majd érkezik.
Bodzára fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése