2012-05-14

Fenyőrügy szirup

Tegnap nem volt meleg, a ruha rétegek eszelős gyorsasággal ugráltak fel ránk - a fagyos szentek hozták idén a formájukat.
Nosza főztem egy teljesen új "lekvárt", ami persze nem lekvár, hanem szirup azaz tömény cukor.
Aki ettől teljesen elborzadt, kérem ne adja fel - az olvasás még nem hizlal (remélem)!

A szirup próbaként készült - több bloggerina receptjén felbuzdulva.

Szedtem 20 dkg friss fenyőrügyet - ezüst és luc vegyesen:



Megmostam és hozzáadtam egy citrom kifacsart levét (gyümölcshús, mag mehet bele - ment is), felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepte, majd főzni kezdtem.
Forrástól számítva fél órát főttek a fenyőrügyek.
Az élénk színek gyorsan eltűntek, illat viszont lett rendesen.
A főzési idő letelte után kicsit hűlni hagytam, majd leszűrtem (a fenyőrügyeket jól kinyomkodtam) és a folyadékot visszatettem a tűzre.
A lé 8 dl lett, így ment hozzá 80 dkg cukor.
Ilyen volt a színe a főzés elején:


Szép lassan forraltam és forraltam - a színe lekezdett alakulni:



Fél óra után már ilyen gyönyörű lett:





Forrázott üvegekbe töltöttem, tető rácsavartam, néhány percre fejre állítottam és kocogtak szépen a dunsztba. Ha jobban meggondolom, ilyen cukortartalom mellett dunszt sem kell, de ideje belemelegedni a folyamatba.
Z előtt az üvegek szépen illegették magukat, nem győzött kattogtatni, annyira szépek voltak - most több fotó érkezik egymás után (nem tudtam választani):


Felhasználása az irodalom szerint: köhögés csillapítására, megfázásra, légúti megbetegedésekre. Szörpként üdítő ital.



Azért sikerült elkapni egy kicsiny napocskát - előbújt megcsodálni ezt a gyönyörű színt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése