2013-08-16

Paradicsomi állapot: napon szárított paradicsom

Szabadság - napsütés - paradicsom szárítás.
A tavaly bevált piros paradicsom most kibővült a napsugár színével - sárga paradicsommal. Valamint narancssárga paradicsommal.


Ez már a majdnem végeredmény, az idáig vezető út kicsit hosszadalmasabb volt.

A piros és sárga paradicsomokat megmostam, megszárítottam, feleztem - negyedeltem - nyolcadoltam (nagyságtól függően), majd alufóliatálcákra sorakoztattam őket. Belsejüket külön edénybe tettem - erről később.


Két nap múlva töpörödött törpördögök ücsörögtek a tálcákon (éjszakára beköltöztek a szobába).




A sárga-piros napon szárított paradicsomokat csírátlanított üvegekbe zavartam, majd teljesen feltöltöttem extraszűz olívaolajjal.


Ezek után már csak gyönyörködjünk és kóstoljunk.


Még lesz néhány forró nap ...

11 megjegyzés:

  1. Ezek a színek! A napsugarat és a nyarat zártad üvegekbe Ági :-)

    VálaszTörlés
  2. Csodás! Nagyon helyesek, ahogy ott csücsülnek az olajfürdőben! :) Lehet, hogy én is kipróbálom, csak kell egy hely, amit nem ér el a macska. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm - most lesz még néhány kánikulai nap a próbára! Sok sikert!!!

      Törlés
  3. Jujj, micsoda kulináris és esztétikai élmény!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek lettek! A tavaly én is aszaltam, így olajban tettem el. Az idén mind aszalógépet kerestem, de nem találtam olyat amelyiken lehet a fokot állítani, így még nem vettem. Lehet, hogy jövő héten odateszek egy adagot, ne maradjak le róla. Finom dolog:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Aszalógéppel készültet még nem kóstoltam, de ott gondolom kimarad a "nap íze"; csakúgy, mint a napon szárított ruha is más illatú. Egy kis adag próba szerintem megéri :) Csak estére ne hagyd kint, mert már hűvös van, a pára pedig nem tesz jót neki.

      Törlés