2013-08-19

Szederlekvár

A Facebook "Befőzünk" csoportjának augusztusra választott gyümölcse a szeder.

Lehet, hogy kicsit beszűkültem, de lekvárt készítettem...


A szedreket leszedtem, megmostam és a lekvárfőző fazékba küldtem egy kis cukor társaságában.
A bogyók lassan vesztették el tartásukat, közben gyönyörű bordó levet engedtek ki.
Miután elkezdett sűrűsödni a lekvár kapott egy kis pektint - az arány most az előírthoz képest feleztem (10 kg gyümölcs - 50g pektin).

A lekvár csírátlanított üvegekbe került, tótágas, dunszt.

A kóstoláshoz elkészítettem kedvenc tápióka pudingomat - jól álltak egymásnak:



Ízre is, színre is.

4 megjegyzés:

  1. Néztem is, hogy nem rizs. Tápióka puding. Na ilyet még nem kóstoltam, utána kell nézzek:-) jól néz ki az együttes!

    VálaszTörlés
  2. Már múltkor is nézegettem a tápiókapudingot: azt hiszem itt az ideje, hogy beszerezzem! Nagyon guszta a lekvárral! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon kedvelem; épp az imént lesz kész egy adag holnap reggelire :)

      Törlés