2013-10-23

Sós túrógombóc rókagomba mártással

Sikerült szép hosszú nevet találni a vacsorának. A név hosszúsága egyenes arányban áll a készítés során felhasznált edények számával, de megérte.

Az alapötletet Eszter oldalán találtam, de én más befejezést kínáltam a gombócoknak.


A gombóchoz délelőtt összegyúrtam 33 dkg tehéntúrót két egész tojással, 1,3 dl búzadarával, sóval - majd a hűtőbe küldtem őket gondolkodni. Este a masszához kevertem egy csokor apróra vágott zöldpetrezselymet, egy kisebb fej finomra vágott vöröshagymát, maréknyi reszelt parmezánt. Diónyi gombócokat formáltam.



Néhány szelet húsos szalonnát kockákra vágtam, zsírjukat kisütöttem; a pirult szalonnakockákat a zsírból kivettem. 
A gombócokat lobogva forró, sós vízben megfőztem, majd lecsepegtetés után a szalonnazsírba forgattam.

Míg a gombócok több adagban kifőttek, megtisztítottam 20 dkg friss rókagombát.


Olajon megpároltam egy kisebb fej apróra vágott vöröshagymát, majd a rókagombát rádobtam és  sózva megdinszteltem. Őrölt feketeborssal szórtam meg és néhány kanál tejföllel főztem össze.

Tálalásnál a gombócokat megszórtam reszelt sajttal és a sült szalonnakockákkal, s tejfölös gombaszósszal körítettem.


Húsmentes fogásként a szalonnát kihagyjuk és vajban forgatjuk meg a gombócokat. Gomba híján sajtmártással is kínálhatjuk. 

Nálunk még lesz folytatása.

4 megjegyzés:

  1. Na, megpecsételődött a doboznyi túró sorsa. Ezer éve nem készítettem túrógombócot. Igaz, nem gomba lesz hozzá, de gombóc, az lesz!

    VálaszTörlés
  2. Finom lehetett a gombóc a gombával! Készítettem ricottával és kevés spenóttal, sajtszósszal leöntve. Bárhogy finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm! Hálás a túró - nagyon szuper a Te verziód is - megpróbáljuk :)

      Törlés