2012-09-07

51. VKF! Zöldfűszerek és levélzöldségek

Nyárikonyha az 51. VKF! témaválasztója: Zöldfűszerek és levélzöldségek.
Volt ötlet ötlet hátán, végül maradtam az egyik leggyakrabban használt, sokoldalú zöldségnél: petrezselyem.

Az étel neve: Pulykakockák petrezselymes mártással.

Felkockáztam negyed kg pulykamellet és beforgattam olíva olaj, frissen őrölt feketebors keverékébe. Hirtelen kisütöttem úgy, hogy közben sóztam meg.
Felaprítottam két nagy csokor petrezselymet, egy apró fej hagymát.
A pulyka sütéséből megmaradt kb. fél kanálnyi olajon a hagymát üvegesre pároltam, hozzáadtam a petrezselymet és felöntöttem egy pici vízzel.
Egy dl tejszínben kikevertem egy mokkáskanál lisztet, sóztam, borsoztam és hozzáadtam a petrezselyemhez; kb 2-3 percig folyamatosan kevergetve felfőztem.
Megtisztítottam és vékony karikákra vágtam két-két szem színes burgonyát és  forró olajban megsütöttem őket.
Már csak a tálalás maradt:


Friss, finom, színes, könnyű ebéd vagy vacsora.
Köszönöm a lehetőséget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése