2012-09-17

Leveles papucs

Gyomro-Sokk Kata ismét nagyon jó ötlettel rukkolt elő - nálam a töltelék sós lett. Meg gombás. És hagymás. És ordas ordás.

A szendvicsek nem annyira unalmas, inkább kicsit megszokott világát szerettem volna feldobni ezzel az újdonsággal.

Leveles tésztát kihajtogattam, hosszában 6 részre vágtam. A téglalapok felső részét a rövidebb oldallal párhuzamosan bevagdostam néhány helyen.

Elkészítettem a tölteléket: Két evőkanál olajon megdinszteltem két közepes fej, vékony szeletekre vágott lila hagymát. Hozzáadtam 6 közepes fej, megtisztított, felszeletelt gombát, három szelet főtt-füstölt tarját, sóztam, borsoztam - elsütöttem a levét.
Közben belemorzsoltam 10 dkg fűszeres (petrezselyem, paprika) ordát és 4 evőkanál tejföllel lazítottam.
Kevergetve addig sütöttem, míg már nem engedett levet.

A téglalapok alsó felére halmoztam a tölteléket, 


majd a felső, bevagdosott tésztát a töltelékre hajtottam, oldalát lenyomkodtam.



200 fokra előmelegített sütőbe toltam a sütőpapíron terpeszkedő, töltött papucsokat és halványbarnáig sütöttem őket.


Langyosan és hidegen is finomak voltak - a töltelék tetszés szerint variálható a hűtő tartalmának megfelelően.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése