2013-07-08

Amaréna

Elkészült. Persze a 3 nap alatt folyamatos teszt alá kellett vetni. Kellett (á, különben nem kellett volna, de feláldoztam magam).
Amiről most szó van, az az amaréna meggy. Ezt a receptet Marka keverte boszikonyhájában, és kedvet is kaptam az elkészítéséhez.

A meggy magozására a legújabb - gemkapcsos - módszert választottam; ez ugyan a meggymagozó gépnél nem gyorsabb, de a kézi magozásnál lényegesen kisebb az esélye annak, hogy a konyhát újra kell festetni.

Nos, 1 kg magozott meggyet összekevertem (gyenge idegzetűek kapaszkodjanak meg) 1 kg cukorral, 2 teáskanál színtelen mandulaaromával és két rúd vaníliával (felhasítva, magok kiszedve) és egy nagy üvegbe töltöttem.

Rendszeresen kevergessük, hogy a cukor feloldódjon. A kevergetésnek még egy nagyon fontos haszna van, utána le lehet nyalni a kanalat - isteni.
3 napon keresztül érleljük hűvös helyen.


Az érlelési idő letelte után felforraltam, a meggyet rövid lével üvegekbe töltöttem. A maradék levet szintén üvegbe szűrtem és őt is dunsztoltam a meggyekkel együtt. Felhasználási ötletek szépen helyben járnak.

Akinek még van lehetősége idén; akinek már nincs - jövőre készítse el és kóstolja meg. Szerintem.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy elkészítetted. Igen, sajnos az a baja, hogy folyton kóstolgatni kell :-) Nagyon szép lett ám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm - a motivációt is! Jövőre előbb kezdem a projecet, hogy nagyobb adag készülhessen :)

      Törlés