2013-07-15

Eggs benedict

Ráérős hétvégére ajánlom ezt a reggelit több okból is: nem készül el hipp-hopp, letaglózóan jóllakat, tengernyi edény használatával jár.

Az eredeti recept szerint angol muffin zsemle szükségeltetik hozzá, nálunk kommersz zsemlével készült. Javaslom, ne érjük be ennyivel - süssük meg hozzá az angol muffint, így teszek én is legközelebb. Ígérem.

Először a hollandi mártást készítettem el: két tojás sárgáját két evőkanál vízzel gőzfürdő felett folyamatosan keverve besűrítettem, sóztam, borsoztam, citromlével ízesítettem. Végül hozzádolgoztam 12 dkg olvasztott vajat. Tartsuk melegen.

Bacon szeleteket ropogósra sütöttem.

Nagy fazékban sós ecetes vizet forraltam. Tojásokat egy-egy pohárba ütöttem bele.

A már lobogva forró vízbe fakanállal örvényt kavartam, ebbe engedtem bele egyesével a merőkanálba öntött tojásokat.

A tojásokat fehérjét próbáltam a sárgája köré terelgetni - elsőre nem is sikerült, a negyedik viszont már szép lett. Gyakorolni kell! Szűrőkanállal szedjük ki.

Zsemléket félbe vágtam, megpirítottam.

Összeállítás: a fél zsemlékre sült baconszeleteket helyeztem, erre ültettem egy-egy posírozott tojást, melyet végül a hollandi mártással locsoltam meg.




Nagyon laktató, nagyon finom. Ne feledjük az angol muffint!

2 megjegyzés: