2013-07-05

Meggymagozási technika és más

Szuper ötletet olvastam meggy magozógép nélküli magozására, melyet ki is kellett próbálni azon nyomban.

Márti ötlete a gemkapocs otthoni felhasználása: a gemkapcsot (színe ez esetben érdektelen) kihajtjuk, vastagabb részét a szár helyénél a meggyszembe toljuk.

foto Z

Megtekerjük, vagy egy kis gyakorlat szerzése után, kibillentjük és kihúzzuk a meggymagot.

foto Z


Gyorsaságban nem vetekszik természetesen a meggymagozó szerkezettel, de nekem olyan nincs, mindenképp kézzel magozok. A gemkapcsos módszer esetén azonban minimálisra csökkent a meggylé fröcskölése, ami ugye időmegtakarítást jelent a kézzel történő magozáshoz képest a takarítási idő spórolásával.

A meggyek amaréna meggy készítéséhez magozódtak - amint elkészült - mutatom.

Addig is két fotó a kertből.

Levendula és vendége:

foto Z

Nagyon kedves Barátainktól kapott margaréta:

foto Z

10 megjegyzés:

  1. Jó ötlet!! Ki fogom próbálni! Nekem van meggymagozóm, de szerintem nem jó. Sok mag benne marad a meggyben. Apró szemű meggyet meg nem is érdemes vele magozni, mert azt csak átlökdösné úgy ahogy van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy próbát megér; én már a következő adagokat is így magoztam!

      Törlés
    2. Kipróbáltam, tényleg nagyon jó módszer!! Egyszerű, de nagyszerű. Köszi, hogy megosztottad velünk. Pillanatok alatt kimagoztam egy tálka meggyet, és nem néztem ki úgy utána, mintha legyilkoltak volna.

      Törlés
    3. Nagyon örülök, hogy Neked is bevált!

      Törlés
    4. Muszela Erzsi2013. 07. 08. 21:39

      Én biztostűt használok már régen és nagyon hatékony.

      Törlés
    5. Az is szuper! A lényeg, hogy ne kelljen minden meggymagozás után kifesteni a konyhát :)

      Törlés
  2. Nekünk van magozónk de nem szeretem, egy csomó gyümölcsben benne marad a mag... Így inkább kézzel magozok de kipróbálós az ötlet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, akkor a "vérben úszó" konyhát így megúszhatod :) és a szerkezet elfér a zsebedben :) jó munkát Neked - csodaszép tortán nekünk :)

      Törlés
  3. Hallottam erről a módszerről, de most látom hogy is kell csinálni:-) kézzel szoktam magozni, a magozó nekem nem jött be. Kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem a bal kezem nem zavaró! :) Érdemes kipróbálni, még van annyi meggy!

      Törlés