2013-07-16

Sárgabaracklekvár ribizlivel

Az idei adag sárgabaracklekvárt is hozzáadott cukor nélkül készítettem a hagyományos módon.
A barackokat megmostam, majd forrásban lévő vízbe eresztettem őket néhány percre. Egész pontosan addig, míg a héj a barack húsán mozgathatóvá válik. Ekkor átugranak egy másik edénybe. Innen kétfelé ágazhat az út:
- aki szeretné elégetni a kezét, azon nyomban nekieshet a hámozásnak;
- aki nem szeretne a tenyerén égésnyomokat várjon, míg a barackok kihűlnek.
Én vártam.

A héj lehúzása után a barackokat elfeleztem, kimagoztam. A magokat vízbe áztattam, hogy a még esetlegesen rajtuk maradt barackhúst könnyen le tudjuk mosni. A magokat napon megszárítom, majd megtöröm. 
hunzák tapasztalatát hasznosítva a magokat majd szépen megeszegetem, és jó fiatal maradok. És szép. Erre majd visszatérek úgy 15 év múlva, addig tesztidőszak.

A gyümölcshúst rozsdamentes fazékban főztem addig, míg rostjaira esett szét - botmixer nem játszik! 

A ribizliszemeket akkor kevertem a sárgabaracklekvárba, amikor már késznek ítéltem. Néhány rottyantás és a ribizliszemek már kezdtek is szétmállni.
Csírátlanított üvegekbe töltöm az aranyló, piros pöttyös lekvárt; fejükbe nyomom fém fejfedőjüket, tótágas, dunszt.


Kóstolás eredménye: kicsit savanykás, a ribizliszemek nagyjából egyben maradtak. Egyszóval jó. 
Amennyiben a múlt héten a feketeribizlit nem főztem volna be, akkor most lenne feketeribizlis sárgabaracklekvár is. Jövőre.

6 megjegyzés:

  1. Ez jó! Cukor nélkül nem főztem még, eláll jól? Az idei barack kilójához 30 dkg cukrot számítottam a megszokott 50 dkg helyett. Savanykás, de finom lett. Meglepetésemre mindenkinek ízlett. Szép lassan tudom így meglopni a cukrot:-)
    A magok nekem is ott száradnak, akkor én is fiatal maradok és szép ugye? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésed!!! A tavalyi hozzáadott cukor nélküli lekvároknak sincs semmi bajuk. A lényeg az üveg és tető csírátlanítás és a forró barack. Én fejre állítom az üvegeket és egy napig dunsztolom ill. ameddig kihűl.
      A barackmag hatásáról nekem is várakozásaim vannak, de ha hiszünk benne, akkor biztosan használ :)

      Törlés
  2. Tavaly a kevés cukor és a ribizli mellé egy kevés fahéjat is csempésztem, úgy is nagyon finom lett, de a barack-ribizli párosítás mindenképpen nyerő! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a megerősítést :) A fahéj nagy kedvencem - tán még lesz egy próba (biztosan)

      Törlés
  3. Úgy gondolom megint lekvárt készítek;-))))
    Olyan jó, hogy ilyen részletesen leírod a folyamatokat, így én is neki merek állni:-)
    Ez a lekvárod igazi ínyencség, csodásan mosolyog ott az üvegben;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Megéri szerintem is lekvárt készíteni; amint azt Te is tudod, a saját készítésű dolgok nagy-nagy hozzáadott értékkel rendelkeznek.

      Törlés