2013-07-23

Savanyúkáposztás lapcsánka

A savanyúkáposztát őszi-téli ételnek gondolom, holott már most júliusban idei savanyított káposztát is lehet vásárolni.
A Bosnyák téri piacon a savanyúságos árustól kértem a káposztát, aki megkérdezte, hogy mit fogok készíteni. 
Pogácsát, mondtam. Erre persze kerekedett a hölgy szeme és megkérdezte, hogy akkor nem véletlenül normál édes káposztát szerettem volna vásárolni? Nem.

Az inspiráló receptet Szendi Gábor oldalán találtam.

Amiből: 25 dkg savanyúkáposzta, 2 tojás, 1 fej vöröshagyma, 5 dkg tökmagliszt, 3 dkg szezámmagliszt, 2 dkg lenmagliszt, só, bors, kókusz zsír

Ahogy: A vöröshagymát apróra vágjuk, e kávéskanálnyi kókusz zsíron megdinszteljük. A savanyított káposztát összevágjuk, hozzáadjuk a tojásokat, a hagymát, a liszteket, sót, borsot - összekeverjük és 10 percig pihentetjük.
Kanál és vizes kezünk segítségével lapos pogácsákat formálunk.

Kókusz zsíron - közepes lángon - a pogácsákat kisütjük.


Melegen mártogatóssal, hidegen szendvicsként kínáljuk, de csak óvatosan, mert nagyon gyorsan fogy; és ha sokat kínáljuk, nekünk nem marad.


A fotogén gömbölyűségek vékony ladikban szoronganak, de kizárólag a fotózás miatt.

Ugye mennyire nem ijesztő a recept? Pedig paleo. 

2 megjegyzés:

  1. Finomságot sütöttél! Nagyon szeretem én is a savanyú káposztát és mindent ami belőle készül.

    VálaszTörlés