2016-03-17

Almás kölestorta (vegán)

Szeretem a kölest és az almát is. Mióta nem eszem húst, áttérésben vagyok a vegán életmódra - valahogy több édességet ennék. Ez az almás kölestorta viszonylag bűnmentes verzió.

Hozzávalók: 15 dkg köles, 30 dkg (tisztítottan mért) reszelt alma, 6 dkg nádcukor, 8 dkg liszt, 1 db bio citrom leve és hája, 1,5 dl víz, kókusz zsír


A kölest kétszeres mennyiségű vízben megfőztem. A felét 1,5 dl vízzel, a citromlével, reszelt citromhéjjal, cukorral simára turmixoltam. Ezt összekevertem a liszttel, reszelt almával és a maradék kölessel. Kókusz zsírral kikent, liszttel megszórt őzgerincformába öntöttem; előmelegített sütőben megsütöttem. 

Lekvárral tálaltam - jól illik hozzá a hecsedli lekvár is, de különösen a saját készítésű szőlő lekvárom.

Forrás: allergenmentes.blogspot.hu

4 megjegyzés: