2016-06-20

Kakaós palacsinta

Az inspirációt Duende sütötte, tálalta és fotózta néhány napja.
Lassan érlelődött a gondolat, mely tegnap a szomorú, esős időben szökkent szárba. Pontosabban kakaós palacsintába.

Elkezdtem sürgölődni a konyhában; Z pedig a teraszról kérdezte:
- Mit csinálsz?
- Palacsintát sütök. Kakaós palacsintát.
- Hmm, az jó.
- Ilyet még nem ettünk :)

Ez sem váratott soká magára: lisztet összekevertem kakaóporral, egy tojással és vízzel palacsintatészta sűrűségűre kevertem. Néhány percet állt csak, amíg előkészítettem a palacsintasütőt.

Kiolajozott vas palacsintasütőben hipp-hopp elkészültek a palacsinták. 
Saját készítésű szőlő lekvárral töltöttem.


Nem túl fotogén, de annál finomabb.

6 megjegyzés:

  1. Néger palacsinta, nem is rossz;-)
    A kakaó csak emelhet a palacsinta színvonalán és hogy szőlőlekvááár is, mennyei...❤️

    VálaszTörlés
  2. Örülök hogy ízlett! :) Én is hagyományos, régifajta vas palacsintasütőt használok, nagyon szeretem. Seperc sülnek benne a palacsinták, és más íz íze is, mintha teflonosban sütném.

    Ma vegán ebédem volt, eszembe is jutottál. :) Zsenge karalábéleves, zsenge friss sárgarépával, petrezselymgyökérrel-levéllel, zabpehellyel dúsítva, rántott padlizsán (ha kis adagot csinálok, tojás nélkül szoktam panírozni) újkrumplival és paradicsomsalival, cseresznyés rétes (a filotészta tojás nélkül is működik). :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A teflont nem szeretem - nekem kopik rendszeresen; és akkor inkább bármi mást együnk, mint teflont :)
      Nagyon finom ebéded volt!!! Én kaptam jómúltkor egy adag filotésztát (bolti), de még nincs ötletem, hogy mire és főleg hogyan ...

      Törlés
  3. ha nem rétest akarsz belőle, bureknek is isteni lenne :)

    VálaszTörlés