2016-06-13

Rakott, sült gombapörkölt

Upsz, épp két hónapja jelentkeztem utoljára, de majd most!

Aki szereti a gombát, most jól figyeljen, ugyanis egy finomság következik.

Barna csiperke gombából a szokásos módon pörköltet készítettem (olaj, hagyma, só, őrölt pirospaprika, paradicsom, paprika). Míg a pörkölt készült, gyufatésztát főztem ki; a sütőt előmelegítettem. Kedvenc mázas kerámia sütőtálamat kiolajoztam; sajtot reszeltem. 

A tálba tészta - gombapörkölt - tészta - gombapörkölt - tejfel - reszelt sajt került.



Amint a teteje szépen megpirult - már tálaltam is:


Mennyiségek most is sacc per kábé per rutin és az évek. Legközelebb mérem a mennyiségeket. Trust me.

A kert egyik ékessége Ba-tu, aki szokás szerint a selyemfenyő alatt hűsöl.



A lonc teljesen elkanászodott, de mézédes illatával bennünket és a zümiket is elvarázsolja:


Kedvenc tortakirálynőm, Zsuzsa érdeklődött, hogy mit csinálok mostanában. Nos elárulom, Marie Kondo: Rend a lelke mindennek című könyvét sorvezetőnek használva selejtezek, selejtezünk. Lassan, de biztosan. 

10 megjegyzés:

  1. Már hiányoltalak! :) Imádom a gyufatésztát, vagy 3 zacsival van a spájzomban mindig. :) Isteni lehetett ez a rakottas! A lonc illata pedig az Édené. Kedvencem. Kutty pedig tündéri. :)
    Polcz alainnek is van egy könyve a rendről, nagyon jó, a Rend és rendetlenség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Kutty imádnivaló :D - a könyvet megnézem- köszi. Tegnap az ágyneműk stb. voltak porondon ...

      Törlés
  2. Na ez pont nekem való, gombát tudnék enni gombával :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor Lidike a legjobbkor :) Nyilván a sajtodtól még különlegesebb lett volna :D

      Törlés
  3. Ágikám tudom hogy csodás ez az étel, nem ilyesmi volt az a színes tésztás is?
    Ba -tu szinte egybeolvad kedvenc fenyőjével❤️
    Reggel szoktam Bertával kerti sétát tenni, sokáig időzöm a loncnál. Viszont pár éve megjelet egy kártevő. A kár nyomait nem látom. Sajnos nem tudom a nevét, egy nagyobb repülő izé, először azt hittem kolibri /nooooormális????/ pár éve készítettem róla képet, az okos lányok itt a blogon elmondták mi az. Szóval nálatok is van olyan?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyasmi :) hátha valaki most jár erre először. Idén még nem láttam olyan izét, de tavaly járt nálunk is; horror volt

      Törlés
  4. Ja és most látom az a pörgő izét a lonc között. Előző kutyánk- szintén vizsla, szintén Berta- sokszor időzött a kerti tó partján, nézte a halakat. / A kerti tavat leamortizálta: a tófólián napoztak a gyíkok, mikor bebújtak a nagy kövek alá a kutyakarmok elöl, a fólia látta kárát, a 3000 liter víz mind elfolyt/
    Szóval a tó partján állt egy madár, fából. Míg nyugton volt, Bertát nem zavarta. Mikor a feltámadt széltől a madár hevesen , idegbeteg módon forgatta a szárnyait, a kutya azonnal letámadta és a szárnyas elemeire hullott:-)
    Ba - tu hogy áll ehez a témához?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére Ba-tu nem érdeklődik az ilyen forgó-mozgó dolgok iránt :) ő tökéletesen kiéli magát a kerékpárosok riogatásában :D Berta vérében a vadászösztön készteti szerintem, hogy lecsapjon a "szárnyasokra", főleg ha sérültnek tűnnek. Ügyes kutyus volt ő is :D :D A Berták, ha vizslák, akkor vadászok vagy kertészek :)

      Törlés
  5. Csak minket, olvasókat ne selejtezz le... ;-DDD Jó, hogy itt vagy és szeretem a gombát! <3

    VálaszTörlés