2012-07-05

Nizzai saláta


Szeretem a salátát; szeretem Párizst; Párizsban imádom a Salat Nicosie-t – pfff ez úgy hangzik, mint egy nyelvkönyv egyik fejezete.

Azért ültettem a kertbe zöld színű babot, hogy ezt a salátát saját alapanyagokból el tudjam készíteni.

Hétvégén leszüreteltem egy adag zöld babot és kiforgattam a földből jónéhány új krumplit. 



A bodzaecet már türelmetlenül várta megjelenését, úgyhogy ebben a salátában debütált ő is.

A mártáshoz összekevertem két kanál mustárt from dijon, extraszűz olívaolajat, sót, frissen őrölt feketeborsot és bodza ecetet. Habverővel hipp-hopp egyneművé kavartam őkelméket.

(foto: Z)

(foto: Z)

Rázuttyintottam egy nagyobbacska fej szeletelt lilahagymára. A roppanósra főzött (sós vízben 2 perc) zöld bab, 



a puhára főzött újkrumpli,



néhány szem felszeletelt paradicsom és fekete (magos) olajbogyó, negyed fej szeletelt jégsaláta társult még hozzájuk.

Egy mély tálban összeforgattam a finomságokat és gerezdekre vágott főtt tojással díszítettem.

(foto: Z)

A tonhal most kimaradt, mert Z nem szereti. Az én adagom megkapta a neki (ill. nekem) járó tonhalat.

Mennyei!!!! – Imádom! (a salátát is).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése