2014-07-17

Kétszer sült oldalas grillezett kenyérkével

Jómúltkorában tankoltam és elhoztam egy ingyenes magazint*. Átlapozni nem tudtam - vezetni kellett, és szerintem mint a legtöbb női autóban - elkeveredett a csomagtartóban. Tisztelet a kivételnek, ahol az újságnak nincs módja a rend miatt elkeverednie.

Végül előkerült és két receptje is inspirált olyannyira, hogy a hentesnél meg is kellett állnom egy szép oldalasért. 
A feldarabolt húst tepsibe tettem, majd leöntöttem 2 dl száraz fehérbor, felszeletelt vöröshagyma, egy fejnyi áttört fokhagyma, egy kanál cukor és víz keverékével, majd fóliával lefedve addig pároltam/sütöttem, míg a hús szinte leomlott a csontról.


Kihűtöttem és egy éjszakára a hűtőszekrénybe küldtem a hússzeleteket elmélkedni.



Másnap olaj, mustár, pirospaprika, só keverékével bepácoltam és estig visszazavartam őket a hűtőbe.


A szokásos joghurtos kenyértésztát kicsit keményebbre dagasztottam be; kelesztettem, majd átgyúrtam és féltenyérnyi darabokra vágtam.


Izzó faszénre feletti grillrácsra alufólia tálcát helyeztem és erre kerültek a kenyérbucik.


A forróság határára szépen dagadni kezdtek.


A forduló után:


És készen:


A bepácolt oldalasokat másodszor is megsütöttük.


Tapasztalatok: az oldalas kétszer sütése nagyon jó ötlet - bevált. A bucikat legközelebb kevésbé heves tűzön kell megsütni, hogy a rácsok ilyen markánsan ne jelenjenek meg - a tészta úgy is meg fog sülni.
Villogós ételsor lehet kerti partikra.

*Mol

4 megjegyzés: