2013-01-31

Dagadó (Carne-Veg sorozat)

Carne-Veg sorozat első eleme Mr Carne egyik kedvence, a sertés dagadó.



Irodalom:
A sertésnél a dagadó az oldalán a bordák és a comb között található, ez az úgynevezett lágyék rész. Zsíros húsnak mondható. Éppen ezért tökéletes darált húsnak vagy tölteni, esetleg egészben sütésre. Apró húsos ételt is lehet készíteni belőle, de ebben az estben érdemes egy kicsit elbíbelődni a zsírtalanítással. A hús lapos formájú, néhány centi vastag, és hosszában zsíros hártya van a színhús részek között. Egészben sütésnél locsolgatni kell időnként, mert ha kiszárad, akkor rágóssá válik. A dagadót általában két részre szokták vágni. Így egy elnyújtott háromszög alakot, és egy trapézra hasonlító húsdarabot kapnak. Tölteni általában a háromszög alakút szokták.  (Forrás: www.magyarsertes.hu)

Kedvenc piacomon csodálatos dagadót ajánlott a Hentes legutóbb is, amikor a kacsamájas hurka készült. Már akkor elhatároztam, hogy a szokásos "töltött dagadó" vonalat elhagyva, egy nekünk jobban tetsző étel készül majd belőle.

Az egész dagadót három részre vágtam, így szépen elfért a tepsiben.
Egy fej fokhagymát megtisztítottam, a gerezdeket felvágtam és sűrűn a húsba szurkáltam (késsel hús megbök, fokhagyma beleszúr).


A fokhagymás dagadó darabokat alaposan besóztam, és zsírral kikent, sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem. Nagyon kevés vizet öntöttem alá, majd alaposan bebugyoláltam alufóliával, nehogy kiszáradjon a hús.

Amikor megpuhult, vastagabb (kb 2 cm széles) szeletekre vágtam és megpirítottam a tetejüket.



Puha, omlós és nagyon ízletes hússzeleteket kaptunk.

A köret a legújabb szokás szerint sült zöldség volt - paleo vacsoraként is megállja a helyét!


A maradék hús szendvicsben végezte azzal a boldog tudattal, hogy adalékanyag- és tartósítószermentes táplálékot biztosított a fogyasztójának.

5 megjegyzés:

  1. Apósomék szoktak januárban disznót vágni és mindig én kapom meg a dagadót, hogy aztán készítsem el Nekik (persze velünk közösen) ha jönnek ebédre...:-DD De én a töltelékesre esküszöm sok-sok zsemlés töltelékkel, petrezselyemmel és főtt tojással...hmmm...:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem a töltött dagadót, Z viszont ki nem állhatja; ez a verzió viszont csúszott neki is :)

      Törlés
    2. Én is szeretem a töltött dagadót, Z viszont ki nem állhatja valamiért, ez a verzió azonban csúszott neki is :)

      Törlés
  2. Hú, Ági, milyen jó tippet adtál a dagadó felhasználásához! Köszönöm!

    VálaszTörlés