2012-05-26

Bodza, kovászos káposzta és ...

Bodzalikőr Egycsipet receptje alapján készült.
Ma reggel ismét felkerestem erdőszéli barátaimat, akik nagy virágos fejükkel boldogan integettek már felém.
Szedtem 10 nagy tányér virágot, otthon egyenesen a tiszta 720 ml-es üvegbe vágtam ollóval a virágokat és felöntöttem 0,5l vodkával, fényképezkedés után elvonult a hűtőbe pihenni 7-10 napra.
A továbbiakban Egycsipet receptje szerint járok majd el - az eredményt megmutatom és az ízéről is beszámolok.
Így nézett ki az üveg virágokkal és vodkával megtöltve:



Nagyon szeretjük, főleg Z, a kovászos uborkát. Minap Limara receptje villanyozott fel mindkettőnket: kovászos káposzta.
Tegnap a piacon vásároltam egy fej káposztát és két csomag kaprot.
Itthon vékonyan felszeleteltem a káposztát és a továbbiakban ugyanúgy jártam el, mint a kovászos uborkával: tiszta üveg aljára száras kapor, rá a szeletelt káposzta, tetejére ismét kapor, káposztalevélbe takart barna kenyér, sós vízzel felönt, napra kitesz és vár.
Remélem finom lesz, amint megérett, tesztelni fogjuk - beszámoló érkezik majd.


És végül a mai nap fénypontja - mármint, ami a kertet illeti - az első SAJÁT újkrumpli. Az egyik, nagy cserépben nevelt krumpli földjébe kb 10 cm-re lenyúltam, és mit találtam: egy újkrumplit.



Szép, formás saját termény. Nosza megfürdettem és sós vízben gyorsan megfőztem, egy csepp vaj, két szem só, és hammm - megettük. Nagyon finom volt. Érdemes foglalkozni vele, hetente kapja a bordói leves permetet (ezt a szert az ökológiai gazdálkodásban is lehet használni), és a rendszeresen elbeszélgetek velük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése