2012-05-08

Szendvics

Szeretem a szendvicset, ebédre is.
Ez a gyöngyszem nem túl bonyolult, de sok kedvenc hozzávalót tartalmaz.
Vasárnap elkészült az első - próba - üveg reteklevél krém; a pesto jobban hangzana, de nincs benne olajos mag és sajt, csak reteklevél és extra szűz olíva olaj.
Ugyanúgy készült, mint a medvehagyma krém: zsenge leveleket megmostam, apróra vágtam és pici sóval és olajjal összeturmixoltam.
Fontos: csak akkor használjuk a retek levelét, ha teljesen bizonyosak vagyunk, hogy nem permetezett!

Hozzávalók: óriáskifli 1/3-a, reteklevél krém, grillezett karajszelet, paradicsom, rántott padlizsán, füstölt sajt.


A félbevágott kifli mindkét oldalát megkentem a reteklevél krémmel, ráhelyeztem a rántott padlizsánt és a vékony grillezett karaj csíkokat.
Szeletelt paradicsom és sajt került a tetejére. Így a paradicsom nem tudja eláztatni a kiflit.


Nem, a kifli friss, még langyos volt.


A hétvégéről megmaradt padlizsán és grillezett karaj maradéka eltüntetve.

Variációs lehetőségek a krémre, így a vaj zsírtartalmát kikerültük (jó, pici olaj van):
- reteklevél
- medvehagyma
- petrezselyem
- bazsalikom

Feltétek: rántott tök, grillezett padlizsán, cukkini rántva vagy grillezve...

Úgy gondolom, a variációknak a hűtő / kamra tartalma tud csak határt szabni.
Így csak olyan ételek kerülnek a szendvicsbe, melyekről tudjuk, hogy miből készültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése