2012-09-27

Pácolt sajt

Meglátni és megszeretni - ez Ő - nakladny hermelin - azaz olajban, fűszerekkel és sok-sok hagymával pácolt camambert.

Több helyen láttam már ezt a sörkorcsolyának nevezett tüneményt, de most végre rászántam magam én is az elkészítésére - úgyis sajtmatyik vagyunk.

Hozzávalók: 2 db kis méretű camambert, 1 nagy fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 8-10 szem egész fekete bors, 2-3 babérlevél, 1 teáskanál mustármag, bazsalikom, piros csípős paprika, napraforgó olaj.



A sajtokat lapjukkal párhuzamosan félbe vágtam és megtöltöttem szeletelt vöröshagymával és szeletelt fokhagymával. 3-3 fa fogvájóval rögzítettem, nehogy elveszítsék pompás tölteléküket a sajtok.



Egy széles szájú üvegbe helyeztem a sajtokat és beleszórtam melléjük a többi hozzávalót és a még esetlegesen kimaradt hagymaszeleteket; olajjal felöntöttem.

(foto Z)

Innentől már nincs sok tennivaló: csak várni kell.

Minimum 5 napot; jó esetben 10 napot; legjobb esetben 3 hetet.
Én most a legjobb esetet célzom meg, de sajnos mindennek ellent állok, csak a kísértésnek nem; uvígyim - mondja a művelt francia.

Ha csak annyira finom, amilyen szép ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése