2012-12-17

Zselés szaloncukor

Múltkorában - a még tőkéken maradt szőlőből bölcs előrelátással - rostos levet konzerváltam.

Most elővettem a két üveget és tartalmukat zselatinnal összefőztem.
Bonbon formáimat megtöltöttem és vártam a csodát - és a csoda megérkezett.
Jó félóra hidegben kuporgás után a zselés szaloncukor "belsők" elkészültek.
72%-os csokoládét olvasztottam - próbáltam temperálni úgy, hogy a csokoládé 3/4-ét vízgőz fölött megolvasztottam, majd a maradék csokoládét összetörve hozzákevertem.

A zselés bonbonformákat pálcikára szúrtam és szilikon ecsettel minden oldalukat megkentem az olvasztott csokoládéval, majd sütőpapírra sorakoztattam őket.


A heti feladat színes sztaniol beszerzése és becsomagolni a cukrokat.

Nagyon jól sikerültek, finomak lettek - ezen felbuzdulva további ízeket is tervezek - remélem ezt a tervet idén sikerül is megvalósítani.

4 megjegyzés:

  1. Ez isteni finom lehet, még a gyerekkori zselé-ízemlékeket is verné szerintem... Házi feladatra fel, jöjjön a csomagolás! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól sikerült :) Szegénykék sütőpapírból tekert zacskóban várják színes ruhájukat

    VálaszTörlés
  3. Jajjjjj, ez nagyon jó lett, csak egyetlen hibája van - ha szabad ilyet mondanom - , hogy nem jutott nekem belőle :-))) Nagyon ügyes vagy! Gratula :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Még megvan "szinte" mind, mert jól eldugtam - várják a papírjukat.

      Törlés