2013-06-27

Carne-Veg sorozat: Paleo csokitorta banánfagyival

Miss Veg ragaszkodik a fakanálhoz és - jelen esetben - a habverőhöz is: BioNetti öko kuckójában találtam ezt a szuper paleo torta receptet, melynek fő alkotórésze a kakaó.   

Bár a kakaó Dél-Amerika őserdőiből származik, napjainkban a világtermelés kétharmada mégis Afrikában folyik. A kakaót (vagy kakaóport) és a kakaóvajat - a csokoládé két fontos alapanyagát - a kakaófa terméséből, a kakaóbabból nyerik.
A kakaó legfőbb alkotóanyagai a teobromin, a koffein és a teofillin. A teobromin, a koffeinhez hasonlóan élénkít, de vizelethajtó hatása erősebb. A teofillin jó hatással van a légzőrendszerre, csökkenti az asztmás rohamokat és tágítja a tüdőarteriolákat. A koffein központi idegrendszerre gyakorolt hatása közismert, élénkíti és serkenti az agy működését.
A kakaó a benne lévő polifenoloknak köszönhetően védi az erek szerkezetét, növeli rugalmasságukat, ezáltal csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, valamint szabályozza és megfelelő értékek között tartja a vérnyomást. Jó hatással van a koleszterinszintre is. Rosttartalma miatt kedvezően hat az emésztőrendszerre, valamint szabályozza a vércukorszintet is. A benne található foszfornak és kalciumnak köszönhetően jó hatással van a fogakra, és segít a csontok egészséges szerkezetének megtartásában is. E-vitamin- és flavonoid-tartalma frissíti és fiatalítja a bőrt.
A kakaó, a benne lévő élénkítő hatású alkotók miatt sajnos sokak számára nem fogyasztható. Szapora pulzust, megemelkedett vérnyomást, vagy akár fulladást, légszomjat is okozhat. (www.hazipatika.com)

Hozzávalók az én süteményemben: 4 tojás, 3 evőkanál kókuszolaj, 6 púpozott evőkanál kakaópor, 6 evőkanál eritrit, egy marék magozott meggy.

A kókuszolajat és a kakaót keverjük össze. A tojások sárgáját keverjük habosra 3,5 evőkanál eritrittel, majd öntsük bele a kakaós masszát, villával keverjük össze, mert gyorsan szilárdul.
A tojások fehérjét a maradék eritrittel verjük habosra; a feldarabolt meggyeket és a két masszát elegyítsük úgy, hogy a hab ne törjön össze. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a tésztát; 180 fokon tűpróbáig sütöttem.

A banánfagylalthoz egy banánt megtisztítottam, felkarikáztam és lefagyasztottam.
A fagyos banánszeleteket egy teáskanál házi vanília kivonattal és egy evőkanál eritrittel és egy kis kókusztejjel a botmixerrel habosítottam.



A kakaós süteményt a vaníliás banánfagylalttal és friss meggyszemekkel tálaltam.
Legközelebb a kókusztejet elhagyom, de a süteményhez pompásan illett.

2 megjegyzés: