2013-12-14

Csicseriborsó, bab, lencse

... fekete szemű menyecske. Itt be is fejeztem a danolást.

Folytatom a karácsonyi menüt - most az előétellel.

Csicseriborsókrém tökmagolajjal. Ennyi. Jó, nem ennyi, de majdnem.

A régi idők szakácskönyve után szabadon: végy egy üveg bio csicseriborsót. Én a DM-ben vettem.



Pépesítsd, adj hozzá egy-két kanállal a levéből. Adj hozzá ízlés szerint reszelt fokhagymát (1-2 gerezd), sózd és borsozd ízlés szerint. 
És most jön a csoda, mert eddig szép drapp színű a krém. Adjunk hozzá illatos, csodás ízű tökmagolajat ízlés szerint - ekkor szép zöld krémet kapunk.



Pirítóssal és/vagy friss zöldségekkel (zellerszár, sárgarépa, uborka) tálaljuk és ne hagyjuk magára sokáig a tálat, mert nekünk nem marad.



Opció a tökmagolajra - pisztácia olaj.

Ez a finomság is elkészíthető előző nap.

4 megjegyzés:

  1. Tegnap vettem a kezembe a DM-ben, gondolkodtam is, hogy mit lehetne belőle. És van is itthon tökmagolaj, karácsonyra ez lesz az egyik mártogatósunk. Kösziiii :-)

    VálaszTörlés