2013-12-22

Karácsonyi készülődés

December 22-én általában a családok zömének konyhájában sül a mákos- és diós bejgli; a mézeseket írókázzák; az aprósütemények már a kamra polcán csücsülnek.

Ezzel szemben mi a vaksötétben (jó, villanyfény mellett) bográcsolunk. Nem halászlevet és nem töltött pulykát (ez azért nem lenne egyszerű - ellenben roppant vicces), hanem pásztortarhonyát turbó fokozaton.



Amit előkészítettem: füstölt szalonna csíkok, zsír, 2 db felkockázott vöröshagyma, egy szál füstölt kolbász, 2 pár virsli, tarhonya, kockázott burgonya.

A füstölt szalonnacsíkokat zsíron kiolvasztottam, majd a vöröshagymát megfonnyasztottam néhány karika, apróra vágott kolbásszal együtt. A tarhonyát a konyhában megpirítottam. 



Egy kis vízzel felöntöttem a hagymás szalonnát, hozzáadtam a burgonyakockákat és kolbászkarikákat; sóztam, paprikáztam. Amikor a burgonya már közepesen puha volt, hozzáadtam a megpirított tarhonyát, felöntöttem másfélszeres mennyiségű vízzel. A virslikarikák a legvégén ugrottak a bográcsba.

Ekkor már röpködtek a mínuszok; sűrű sötét este volt - viszont nagyon finom vacsora kerekedett.



Lesz majd bejgli és mézes; némi sós aprósütemény. Majd. Lesz. Még Szenteste előtt. Ígérem, de most füstös bográcsos tarhonya céklával és hagymás uborkasaláta van - és ez így van jól.

8 megjegyzés:

  1. Ma nálunk is ez volt az ebéd. :D Igaz, nem bográcsból, de jól betermeltük. ;)

    VálaszTörlés
  2. Finomat főztetek! Egészségetekre! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nem semmi! :-P Halászlét én sem készítek, viszont lesz egyben sült süllő és már bepácoltam a vaddisznó combot...nyami! ;-) A bejgli meg már kész. Szép ünnepeket Nektek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) <3 A süllő isteni finom, a vaddisznócomb pedig pompázatos lesz! Időközben a bejgli is elkészült, tesztelve. Szép Karácsonyt Nektek is!

      Törlés