2013-12-16

Mit viszel a kosárkádban, Piroska?

Folytatódik a karácsonyi menüajánló. Ez most egy félig kész étel lesz.
Pontosabban ez így teljesen kész, fantázia kérdése a töltelék. Az én verzióm a bejegyzés legvégén van.

Amire szükség lesz: leveles tészta (bóti vagy házi - nálam bóti); sütőpapír, alufólia kapszli vagy muffinsütő, lencse vagy bab.



A leveles tésztát én most 6 részre vágtam. Az alufólia kapszlikat sütőpapírral kibéleltem, majd a leveles tészta darabokat beleszuszakoltam. 
Sütőpapírba kevés lencsét vagy babot teszünk, a tetejét összetekerjük - azaz kis csomagocskákat formálunk. Minden kapszliba teszünk egy-egy csomagocskát a leveles tésztára - így a tészta alja nem fog megemelkedni.

Előmelegített sütőbe tesszük, halvány barnára sütjük. Rácson hűtjük ki.
Már reggel elkészíthető - csak közvetlenül tálalás előtt töltsük meg.




Tölteléke lehet saláta (vega vagy húsos vagy sajtos); spenótos túrókrém vagy - mint nálunk: juhtúrós gomba.

7 megjegyzés:

  1. Én is a juhtúrós-gombásra szavazok, nyami! :-P Apropó, nincs véletlenül a tarsolyodban vaddisznó recept, kaptunk ugyanis egy egész süldőt... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) nagyon finom volt! Vadban én általában megállok a pörköltnél.

      Törlés
    2. vadas?... azt tudok ajánlani.. vaddisznóból :D. a töltelék pedig valóban remek választás a juhtúrós gomba :)

      Törlés
    3. Köszi Kata! Zsuzsa - Kata nagyon jó ötletet adott. Egy süldőből szerintem futja mindkettőre :)

      Törlés
  2. El is képzelem jó zöldségsalátával! Nyami:-)

    VálaszTörlés