2014-02-10

Cukkinis tészta

A cukkini-hét első finomsága a cukkinis tészta. 

Három közepes, vékony cukkinit megmostam, felszeleteltem, majd száraz serpenyőben mindkét oldalukon megpirítottam.


Egy nagyobb fej vöröshagymát megtisztítottam, felszeleteltem és mindkét oldalukat szintén megsütöttem.


A két szárazon megsütött zöldséget medvehagyma olajjal megöntözve visszatettem a serpenyőbe, sóztam, borsoztam - összesütöttem, majd pürésítettem.

Közben tésztát főztem ki és a sült zöldséges szósszal összekevertem. Reszelt sajttal tálaltam.


Legközelebb dupla mennyiségű zöldséggel készítem, mert ami jó, abból több kell.

4 megjegyzés:

  1. Csillagos ötös kezdet, kíváncsi vagyok, hova fokozod az élvezeteket a héten a témában! :)

    VálaszTörlés
  2. Tyű!Nagyon jól hangzik!
    Én lehet,hogy nem is pürésíteném össze....és ezentúl jobban oda fogok figyelni rád-hát MEDVEHAGYMAOLAJ!Biztos azt is te készítetted,igaz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm - a variációk tárháza végtelen :) A medvehagymaolaj készítése nem bonyolult: extraszűz olívaolajba sok-sok aprított medvehagyma - megvárni, míg jól megszínesedik - illatosodik az olaj. Ezután le kell szűrni; a fennmaradó medvehagymalevél darabok pestoként működhet tovább :)

      Törlés