2012-11-23

Párizs már csak nyomokban

A szombati vacsora már csak nyomokban tartalmazott párizsi madárlátta hozzávalót. A finom és jó gyorsan fogy, legfőképp akkor, ha eleve sem volt sok.
Sikerült választani egy olyan - ottani sajátmárkás - kék sajtot, hogy az 7 nyelven beszél. Ilyet én még itthon nem ettem, ugyan meg kell mondanom, hogy a felső kategóriát mostanában nem kóstoltam, de ez, amelyikről szuperlatívuszokban kell beszélnem, az ottani legolcsóbb volt. Ennyi - mindenki gondoljon erről azt, amit szeretne. Én is gondoltam.

A szombati tárcsán sütés hús eleme a néhány szelet csirkemellen kívül mi más lett volna, mint a császár (én kérek elnézést). Máskor sem szoktam vastag szeletre vágott császárt venni, de ez a mostani olyan vékonyra volt vágva, mintha tripla bacon szelet lenne. Ezért is vásároltam meg, mert a hideg idő gyorsan elviszi a meleget a faszénparázs felől, a vékony hús gyorsabban átsül. Így is lett.

A pácot már csukott szemmel a tál és a kanál egyedül is elkészíti: olívaolaj, szójaszósz, feketebors, mustár és cecei pirospaprika.

A sütés menetével nem untatnék senkit, max kéthetente megtalálható nálunk.



A köretek varázslatos világába viszont állandó szereplővé látszik avanzsálni a multi-étkezde ihlette gyümölcskeverék.

Megszabadítottam egy nagy vörös bélű grapefruit cikkeit a hártyáktól, hozzáadtam egy narancs feldarabolt cikkeit, 3 kivit, fél kígyó uborkát kockákra vágva és egy gránátalma magjait. Összekevertem és a hűtőbe ültettem őket.
Megtörtem 10-15 szem idei diót és a dióbeleket száraz serpenyőben megpirítottam. Tálaláskor a zöldséges gyümölcssalátát megszórtam az illatosra pirított dióval.


Fokozandó az élvezeteket a köret másik része zöldség volt: megtisztítottam és félbe vágtam fél kg fehér csiperke gombát, 2 közepes cukkinit felszeleteltem és összekevertem őket 3 közepes fej felszeletelt vöröshagymával.
Zsírral kikent tepsiben megsütöttem, majd találás előtt, a még forró zöldségekre morzsoltam egy jó adag szuper kéksajtot.


A vacsora igazán fenséges volt - a zöldségek és gyümölcsök francia könnyedséget sugároztak. Meg még paleo is volt, by the way.


Apropo párizsi divat: nagy sláger lesz ezen a télen a kacsapehellyel töltött "pufi" kabát. A varrások viszonylag közel - 5 cm - helyezkednek el egymás felett és az anyag enyhén fényes. Hosszú és rövid, férfi és női kabát ugyanebből. Színe szürke vagy fekete.
A miértre az egyik TV-műsor adta meg a választ: 12 millió kacsa tollával kezdeni kell valamit. Kezdtek. Megtámogatták a promóval - minden harmadik emberen már ilyen volt. 

A hölgyek általában fekete / szürke / fehér vonalon mozognak. Nekem tetszik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése