2014-05-21

Töltött kifli

Tavasz van, vagy már majdnem nyár. A piacon mindenhol dübörögnek a színek, azonban még a zöld dominál - legalábbis a zöldségeseknél. 
Hétvégenként egy kg zöld spárga rendre beugrik a kosaramba. Így történt ez most is.

A hét elejére sütöttem a libazsíros kifliket, amikor a spárga fenyegetően kihúzta magát; jobbra- balra ingatta kecses nyakán lilás fejecskéjét - mindenképp fel szerette volna hívni magára a figyelmemet. Legyen - gyere.

libazsíros kifli recepten most annyit módosítottam, hogy 40 dkg finom liszthez 10 dkg teljes kiőrlésű rozslisztet adtam; valamint a tej mennyiségét egy evőkanálnyival megemeltem.

A háromszögekre egy szelet füstölt-főtt sonkát, arra darabokra tépkedett emmentáli sajtot, majd két szál, félbe tört spárgát helyeztem.


A tészta szélesebb végétől kezdve feltekertem; sütőlemezre tettem; felvert egész tojással lekentem.


Előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem a kifliket.


Így néz ki a finomságokkal töltött kifli.


A töltött kiflik területén kinyílt a világ - további változatok megjelenése várható.

2 megjegyzés:

  1. Csodálatos!És mennyi töltelék variációt foglalhat magában a kiflid!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Emőke, remélem néhány variációt Te sütsz majd meg :)

      Törlés