2014-05-22

Kapros palacsinta

A kapros túrós lepénnyel ellentétben a kapros palacsinta nem édesség. 
A szokásos piaci túra alkalmával a tojásos néninél ismét csodaszép csokor kaprok virítottak, konkrét ötlet nélkül vettem két csomóval.

Azután elindult a vezérhangya: mi legyen - mi legyen? A kacsazúza pörkölthöz késztettem nokedlit és a szaggató a palacsintasütő alatt volt. Amint megláttam a palacsintasütőt, már be is villant az ötlet: az előétel juhtúrós tejföllel töltött kapros palacsinta lesz.



A szokásos módon elkészített palacsintatésztába belekevertem az apróra vágott kaprot.



Kizsírozott palacsintasütőben megsütöttem a palacsinták mindkét oldalát.



Míg a palacsintatészta pihent, juhtúrót kikevertem annyi tejföllel, hogy kenhető masszát kapjak. Ezzel megkentem a palacsintákat.


Félbe hajtottam, egy csepp töltelékkel és néhány kaporszállal díszítve tálaltam.


Tölthetjük reszelt sajttal is, de akkor tálalás előtt érdemes sütőben a sajt olvadásáig melegíteni. A variációk száma jó sok lehet. Jó sok lesz.

4 megjegyzés:

  1. Mennyei és csodás az ötletelésed,ilyet sem ettem még,de biztosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm :) őkelme is variálható szerintem egyéb fűszernövényekkel is :)

      Törlés
  2. Remek! Továbbra is emelem kalapom a kreativitásod előtt! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, köszönöm - Tőled ezt különösen örömmel fogadom!

      Törlés