2014-05-05

Diós pesto

A bazsalikombokrok nem nőnek az égig. Nem nőhetnek az égig, ezért határozott mozdulatokkal meg kell törni a világhódító törekvéseit.

A hajtások végét lecsípkedtem, lett is bő három marék friss bazsalikomlevél.

A mélyhűtőből elővettem egy kis zacskó diót.


A diót szárazon megpirítottam, majd kihűtöttem. Aprítógépbe öntöttem, hozzáadtam a megmosott, leszárított bazsalikomleveleket, sót és extraszűz olívaolajat - pépesítettem.


Üvegbe kanalaztam, a tetejére olajat töltöttem és kupakot nyomtam a fejébe.
Nyugodtan ücsörögve várja sorsát, mely hamarosan tésztával összekeverve fog beteljesedni.

6 megjegyzés:

  1. De bemártanám a mutatóujjamat abba a tálba...csak egy kis kóstolásra. :))

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Minden alkalommal elvarázsol az illata és íze :)

      Törlés
  3. Azt hiszem ezt én is kipróbálom..már csak bazsalikomot kell szereznem,köszönöm,Ági!
    Olyan aranyosak az üvegeid is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Nálunk a bazsalikom nyáron a kertben; télen az ablakpárkányon csücsül :)
      Az üvegek nekem is nagyon bejönnek - jó alak, használható forma.

      Törlés