2014-06-19

Konyakos meggy

Nem szeretnék senki "hasba akasztani", de elkezdődött a karácsonyi készülődés. Horrorisztikusan hangzik, ugye? Még több, mint fél év, de egyes dolgokat csak most lehet elkészíteni, megtenni a téli nagy ünnepre.

Például nagyon helyes kis tobozokat gyűjtöttem. Valamint konyakos meggyet spájzoltam be. Ez akár karácsonyi ajándék is lehet, de elkészíteni most kell.

Meggyet leszáraztam, megmostam és kimagoztam. Üvegeket és tetőket csírátlanítottam; előkészítettem barna cukrot és jófajta konyakot.

Az üveg aljára egy vastag sor magozott meggyet soroltam, rászórtam egy evőkanál barna cukrot; erre újabb sor meggy és cukor került. Ezt addig folytattam, míg az üveg alaposan megtelt. Lenyomkodtam a tetejét és felöntöttem konyakkal. Ennyi.



Naponta meg kell forgatni az üvegeket, hogy a cukor szépen feloldódjon. Egy hét után már elvonulhatnak az üvegek és magukban csendesen számolhatják a karácsonyig hátralévő napokat - csak nehogy belebonyolódjanak a bőséges konyak miatt.



Az arányok miatt lemértem egy üvegnyi hozzávalót.



Az üveg 280 ml-es, ebbe került 212g magozott meggy, 50g cukor és 63g konyak.

2 megjegyzés:

  1. Én nagyon köszönöm,hogy írtál róla,mert utolsó pillanatos vagyok és ezt a konyakos meggyel nem lehetne.:))))
    Elkészítem.:)

    VálaszTörlés