2012-06-25

Pizza from tárcsa


Z kérésére péntek este pizza készült tárcsán sütve. Nem először készítettük már, de ebben a „szezonban” most először került rá sor.

A pizza tésztája „szemre” készül:  egy kis cukorral édesített langyos vízben megfuttattam egyharmad friss élesztőt. Amikor megkelt beleborítottam a kétharmad finomliszt és egyharmad kenyérliszt (BL80) keverékébe, mely előzőleg kapott egy-két szórásnyi pizza fűszerkeveréket, sót és két löttyintésnyi extraszűz olívaolajat.  A tésztát bedagasztottam, folpackkal lefedve kelesztettem.



Amíg a tészta kelt vékonyan felszeleteltem egy közepes fej lilahagymát, két zöldpaprikát és két gombóc mozzarella sajtot, elfeleztem néhány szem koktélparadicsomot. 30 dkg 20%-os tejfölt kikevertem sóval és pizza fűszerkeverékkel. Egy csomag paprikás szalámit készítettem még elő.



A megkelt tésztát nyolc részre vágtam  és még egy picit pihentettem.




Időközben Z elkészítette a parazsat, melyen felforrósodott az enyhén beolajozott tárcsa.
A tésztagombócokat félbe vettem, kézzel megnyújtottam és az egyik oldalukat megsütöttem a tárcsán úgy, hogy közben néhány helyen villával megszurkáltam.



Megfordítottam a tésztákat és megsült oldalukat az alábbi sorrendben rétegeztem: mozzarella sajt, szalámi, lila hagyma, paprika, tejfölmártás.




A második oldalt igyekeztem lassan sütni, hogy a rétegek átmelegedjenek.
Sajnos a teteje így nem tud megpirulni, azért tettem a sajtot közvetlenül a megsült tésztára.




Pukk-durrig ettük magunkat úgy, hogy még 6 kis pizza meg is maradt. Sorsukat ők sem kerülhetik majd el, merthogy hidegen is finom (nekünk legalábbis ízlik).

2 megjegyzés:

  1. ez szuper ötlet :)) Puszi Kata... ha nem is tárcsán de elektromos grillen ki prószáljuk :DDDDD Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönjük :) és még finom is - bár a teteje nem pirul meg, de legközelebbre már beugrott egy ötlet erre is. Ha beválik, tudatom pussz

      Törlés