2012-06-11

Ütős hűtős kenyér

Van-e olyan ember, aki nem szereti a friss kenyér illatát, ízét? Én imádom. Dagasztás sem esik nehezemre, de ha reggel szeretnék friss kenyeret enni, akkor azt vagy beprogramozott kenyérsütő géppel tehetem meg - akkor viszont számolni kell a gép éjszakai zakatolásával, sípolásával. Köszönöm, ilyen áron nem.
Verzió 2.: Z elmegy a pékhez és vesz frissen sült kenyeret - ez szokott a leggyakrabban elfordulni.

A múlt héten megláttam álmaim kenyerét! 

Nosza, péntek este összekevertem 40 dkg kenyérlisztet (BL80) 5g porélesztővel, 1 evőkanál apróra vágott saját termesztésű kaporral és petrezselyemlevéllel. Hozzáadtam fél teáskanál sót és 375 ml hideg vizet.
Nokedli-tészta állaga lett, folpackot kapott a fejére és elvonult a hűtőbe 12 órára hibernálódni.

Amíg mi az igazak álmát aludtuk éjszaka, az élesztő szorgalmasan dolgozott, reggelre ilyen szépen megkelt a tészta.


A receptnek megfelelően sütőpapírral bélelt sütőedénybe tettem.


Majd szobahőmérsékleten duplájára kelesztettem.


Néhány helyen éles késsel bevágtam (lágy tészta, nem látszott markánsan a bevágás) és megszórtam egy kis kukorica darával.




200 fokon 65 percig sütöttem.




A sütőpapírt lefejtettem, és a kihűlt kenyérből befalatoztunk.
A zöldfűszerek diszkréten meghúzódtak, a kenyér héja ropogott, hmmmmm.





Házi kenyérsütésre fel! 

2 megjegyzés: