2012-06-16

Sült ballagási csokor

Pénteken ballagott a 2004-2012 évfolyamról "legidősebb" unokahúgunk. Valami extrém dologgal szerettem volna őt meglepni, de mindegyik ötletemet ezért vagy azért elvetettem. 
Megláttam azonban kedvenc Comcédasszonyom - szintén ballagásra - készített virágcsokrát, és azonnal tudtam: ez kell nekem!
Vásárlás - rohanás haza (mert mindez csütörtökön történt) - formázás - sütés.  Péntek délután kert leveles növényeinek levadászása, csokor összeállítása, díszítés.
Nos ez az az alkalom, amikor leírni sokkal, de sokkal egyszerűbb és rövidebb.

Leveles tésztából csíkokat vágtam, virágformára (eredetileg rózsa kellett volna) tekertem, a sütőlapon alufóliával megtámogattam a virágokat nehogy elboruljanak, 200 fokon 15 perc alatt megsütöttem.
Azon forrón hurkapálcikára húztam a virágokat és egy stabil (víz nélküli) kancsóba állítottam.
Kis tortapapírt félig bevágva tölcsért formáztam és minden "virág" alá tettem egyet, hogy az esetlegesen lehulló morzsák ne a Ballagó ruhájára potyogjanak.

Első gondolatom a kerek csokor volt - Comcédasszony után - , de végül a hosszúkás mellett döntöttem, azt könnyebb vinni a többi virággal együtt.

A hurkapálcák és levelek összekötött szárát szorosan folpackba tekertem és bevontam egy szép papírral. Ennyi.


A csokornak isteni illata volt; forogtak utána rendesen az emberek és - ami a legfontosabb - a Ballagónak is nagyon tetszett! 
Sok sikert a középiskolában Mazsi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése